Fri frakt
Fri frakt när du handlar för över 600 kr ur fraktklass A!
15.00
Snabba leveranser - Beställningar innan 15.00 skickas samma dag!

FAQ - Frågor och svar

Bonusprogrammet

  • Hur fungerar bonusprogrammet?

    Vi på Discshop uppskattar dig som kund och vill premiera dig som handlar mycket hos oss. Därför har vi tagit fram ett bonusprogram.

    För att vara med i bonusprogrammet krävs att du skapar ett konto och uppger ditt personnummer på Discshop, detta kostar inget. Som bonuskund har du möjlighet att skriva omdömen, lägga in din DVD samling, bevaka film- och spelreleaser och göra önskelistor. Om du vill får du även ett nyhetsbrev som skickas ut en gång per vecka med information om nya filmer/spel, kampanjer, tävlingar och annat som kan vara av intresse.

    Vi har fem bonusnivåer: Brons, Silver, Guld, Platina och Diamant. Läs mer om bonusprogrammet och förmånerna här.

  • Hur beställer man från er?

    Välj den vara du vill beställa och tryck på den röda ”Köp”-knappen alternativt den svarta ”Boka”-knappen. Varan läggs då i din kundvagn som du ser längst upp i det svarta fältet på sidan. Gör likadant med alla övriga varor du vill beställa.

    När du är klar trycker du på "Till kassan" i kundvagnen, alternativt på det svarta krysset efter priset på respektive vara om du vill ta bort någon vara innan du genomför ordern.
    Är du befintlig kund kan du logga in med de uppgifter du valt vid ett tidigare tillfälle. 

    I kassan får du fylla i din mailadress, efter det ditt postnummer och eventuellt ditt personnummer.

    Nu kommer din folkbokföringsadress upp och du får fylla i ditt mobiltelefonnummer.

    Du trycker nu på "Slutför köp".

    Fakturan skickas ut till den mailadress som du angett i kassan, om du hellre önskar få en pappersfaktura kan du ändra till det för 5 kr genom att klicka på länken "Beställ pappersfaktura för 5 kr".
    Om du istället för faktura vill betala med kort väljer du länken "Ändra betalsätt - Kort: Mastercard eller Visa" som står nedanför mailadressen.

     

    Din beställning är nu färdig.

  • Hur blir man medlem i bonusprogrammet?

    I samband med ditt första köp på Discshop så blir du automatiskt medlem i bonusprogrammet. Medlemskapet inkluderar inga förpliktelser eller åtaganden för dig som kund. För att kunna ta del av flera av bonusprogrammets förmåner så måste du dock registrera dig för minst ett nyhetsbrev i samband med första köpet eller på "Mitt konto". På "Mitt konto" sidan kan du också se hur många bonuspoäng du har, skapa önskelistor, ge omdömen, ta del av specialerbjudanden, se orderstatus, lägga in bevakningar på produkter och mycket mer.

  • Hur fungerar bonusnivåerna?

    Bonusprogrammet går ut på att samla poäng för att nå en högre bonusnivå. Varje krona ger 1 poäng och du får poäng på allt du handlar. Det finns fem bonusnivåer: Brons (1 poäng), Silver (1000 poäng), Guld (5000 poäng), Platina (10 000 poäng) och Diamant (15 000 poäng). Dina förmåner varierar beroende på vilken bonusnivå du har uppnått och blir fler ju högre upp i bonusprogrammet du befinner dig. Gemensamt för alla bonusnivåer är att intjäningsåret löper från 1:a januari till 31:a december. Då du tjänat in tillräckligt med poäng för att uppgraderas till en ny bonusnivå blir du det direkt samt att du får behålla din bonusnivå under nästkommande kalenderår. Om du däremot under årets lopp måste nedgraderas, inträffar detta först vid nästa års början. Läs mer om bonusprogrammet och bonusnivåerna här.

Discshoppanelen

Ekonomi

  • Vilka olika betalsätt finns det?

    Faktura, delbetalning, kortbetalning, direktbetalning och postförskott.

  • Kreditkort och direktbetalning

    Vi accepterar kreditkorten MasterCard och Visa samt direktbetalningar hos följande banker: Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank. 

    Vi vill göra dig uppmärksam på att beställningens totalbelopp kommer att dras inom de närmaste dagarna även om din beställning inte kan levereras omgående.

    Vi förbehåller oss rätten att inte hantera beställningar gjorda med kreditkort om vi anser att vi har skäl till detta. Om så är fallet kommer pengarna återbetalas och beställningen tas bort.

    Kreditkortsbetalning av digitala produkter eller utlandsbeställningar hanteras av DIBS Payment Services AB (publ). Övriga kreditkortsbetalningar hanteras av Klarna AB. Ditt kreditkortsnummer sparas inte hos Discshop.

  • Hur ofta och vilken typ av kreditupplysning gör Klarna?

    Klarna gör en mikroupplysning hos Creditsafe som de sparar internt under 1 år innan en ny mikroupplysning görs om inte något speciellt dyker upp, till exempel om man inte betalar eller sköter sina åtaganden gentemot Klarna. Mikroupplysningen påverkar inte framtida kreditupplysningar alls och syns inte hos någon annan än Klarna själva.

  • Är alla priser på er hemsida inklusive moms och frakt?

    Alla priser är inklusive moms 25 %.
    När du beställer hos oss varierar fraktavgiften beroende på vilken fraktklass produkterna har. Du betalar alltid för den högsta fraktklassen och endast en fraktavgift per beställning, undantaget förhandsbokningar då en extra fraktavgift tillkommer om du inte väljer samleverans i kassan. Läs mer om fraktklasser

  • Krediterad - vad betyder det?

    Om en faktura står som "Krediterad" betyder det att hela eller en del av fakturan är makulerad/borttagen. Detta kan bero på ett felaktigt lagersaldo eller att varan kommit i retur från Posten eller Schenker. Kontakta oss gärna om du har frågor om krediteringar på din faktura på ekonomi@discshop.se

  • Vad betyder noteringen "PENGAR" i orderstatusen?

    Om du gör flera beställningar i tät följd skickar vi inte filmer till dig till ett värde som överstiger din kreditgräns. Om du beställer filmer så att det sammanlagda värdet av den nya ordern och de tidigare skickade ordrarna överstiger din kreditgräns stoppas den nya ordern. Den skickas sedan till dig så fort vi registrerat din betalning vilket tar ca 2 bankdagar efter att pengarna dragits från ditt bankkonto.

  • Jag har flera rabattkoder/presentkort, hur många kan jag använda åt gången?

    Du kan endast använda en rabattkod/presentkort per köptillfälle.

Mitt konto

  • Inloggningsuppgifter

    Klicka här för att komma till sidan där du kan få ditt lösenord mailat till dig. Om du bytt e-mail eller av någon annan anledning inte kan logga in kontakta oss så hjälper vi dig.
    Observera att lösenordet och användarnamnet är känsliga för stora och små bokstäver.

  • Var hittar jag mitt kundnummer?

    När du är inloggad klickar du på knappen "Mitt konto" i det svarta fältet uppe lite till höger om mitten på sidan. Sedan klickar du på "Mina kontaktuppgifter". Där kan du ändra adress, användarnamn och lösenord, samt även se ditt kundnummer.

  • Nyhetsbrev

    Logga in och välj "Nyhetsbrev & SMS" under "Mitt konto"-menyn. Där kan välja de nyhetsbrev du vill prenumerera på. De som är markerade är de nyhetsbrev som du prenumererar på.

Order/Leverans

  • Hur beställer man från er?

    Välj den vara du vill beställa och tryck på den röda ”Köp”-knappen alternativt den svarta ”Boka”-knappen. Varan läggs då i din kundvagn som du ser längst upp i det svarta fältet på sidan. Gör likadant med alla övriga varor du vill beställa.

    När du är klar trycker du på "Till kassan" i kundvagnen, alternativt på det svarta krysset efter priset på respektive vara om du vill ta bort någon vara innan du genomför ordern.
    Är du befintlig kund kan du logga in med de uppgifter du valt vid ett tidigare tillfälle. 

    I kassan får du fylla i din mailadress, efter det ditt postnummer och eventuellt ditt personnummer.

    Nu kommer din folkbokföringsadress upp och du får fylla i ditt mobiltelefonnummer.

    Du trycker nu på "Slutför köp". Du har nu genomfört din beställning mot faktura.

    Fakturan skickas ut till den mailadress som du angett i kassan, om du hellre önskar få en pappersfaktura kan du ändra till det för 5 kr genom att klicka på länken "Beställ pappersfaktura för 5 kr".
    Om du istället för faktura vill betala med kort väljer du länken "Ändra betalsätt - Kort: Mastercard eller Visa" som står nedanför mailadressen.

     

    Din beställning är nu färdig.

  • Hur tömmer jag kundvagnen?

    Titta i kundvagnen. Längst till höger om filmtiteln och belopp finns en liten papperskort. Klicka på papperskorgenför att plocka bort en specifik titel ur kundvagnen.

    Om du vill tömma hela kundvagnen finns en knapp som heter "Töm kundvagnen" längst ned till vänster i kundvagnen. Om du klickar på den tas alla varor bort ur kundvagnen.

  • Kan man ha olika leverans och fakturaadresser? (Om man t.ex. vill skicka varan som en present)

    Nej, fakturan används som följesedel och även som adresslapp när varan sänds iväg. Detta går dock att ordna, om man betalar med kort. Vänligen kontakta oss för ytterligare information kring detta.

  • Kan jag beställa till mitt jobb/företag/skola?

    Vi vänder oss enbart till privatpersoner. Det går därför inte att beställa varor från oss om man anger ett organisationsnummer. Det går bra att beställa till sin arbetsplats, men då behöver man välja att betala med kontokort eller mot postförskott. Observera att leverans och kvitto/fakturaadress är densamma då kvittot/fakturan även är adresslappen.

  • Kan ni leverera till utlandet?

    Ja, vi kan leverera till andra EU-länder, undantaget Kanarieöarna.

  • Kan jag själv komplettera/ändra min order?

    Om du redan har skickat iväg ordern så behöver du kontakta oss.

    Vi kan tyvärr inte lägga till varor manuellt på några ordrar, utan du får då kontakta oss och be oss ta bort ordern du vill komplettera så du kan göra en helt ny order.

    Observera att detta måste ske omedelbart då vi packar ordrar under hela dagen fram till kl. 15.00 och har ordern väl hanterats och så kan vi alltså inte ändra denna.
    Du kan dock skriva meddelanden till oss på meddelanderaden i kassan (längs ned på sidan i fältet "Eventuellt meddelande till kundtjänst"), t.ex. "Ta bort order XXX, denna ersätter".

    Vi kan tyvärr inte lägga ihop ordrar betalda med kontokort, då vi inte kan dra ett belopp i efterhand.

     

  • Hur avbokar jag en produkt?

    I dagsläget går det endast att avboka en order själv (gäller ej orders som du valt att delbetala) om det är så att du nyss lagt denna och den fortfarande ligger under "Ej hanterade beställningar".

    Om din order är hanterad och du önskar korrigera denna går det bra att kontakta oss med information om vilken order du vill avboka. Glöm inte att bifoga kundnummer eller personnummer. Du får sedan en bekräftelse via mail på att ordern är raderad eller ändrad. Observera att detta måste ske omedelbart då vi packar ordrar under hela dagen fram till kl. 15.00 och har ordern väl hanterats och så kan vi alltså inte ändra denna.

  • Varan är för tillfället slut i lager. När kommer den in igen?

    För produkter som är tillfälligt slut tar det oftast 1-2 veckor innan de finns i lager igen. Har produkten noteringen "Slut hos leverantör. Leveranstid okänd." så vet vi sällan mer än just det. Det betyder att produkten är slut hos vår leverantör, och vi har inte fått något leveransbesked.

  • Fraktklasser

    När du beställer hos oss varierar fraktavgiften beroende på vilken fraktklass produkterna har. Du betalar alltid för den högsta fraktklassen och endast en fraktavgift per beställning, undantaget förhandsbokningar då en extra fraktavgift tillkommer om du inte väljer samleverans i kassan. Läs mer om fraktklasser

  • Hur skickas min försändelse?

    Om försändelsen storleksmässigt är mindre än 6 vanliga DVD-filmer skickas försändelsen som varubrev med Posten. Leverans sker vanligtvis vardagen efter om du beställt innan 15.00. Brevbäraren ska alltid ta med försändelsen ut och om den är för stor för din brevlåda/ditt brevinkast tar brevbäraren med din försändelse tillbaka till postkontoret för vidare transport till ditt postombud (detta kan i vissa fall medföra att försändelsen aviseras ytterligare en dag senare). Du får då en avisering via sms, mail eller brev så du kan hämta ut din försändelse hos ditt postombud.

    Om försändelsen är större än 6 vanliga DVD-filmer skickas din försändelse som paket med Schenker/Privpak. Detta tar ca 2-3 vardagar och du får även här en avisering med sms, e-mail eller brev för att hämta ut din försändelse hos ditt paketombud.

  • När kommer min order?

    Logga in på ditt konto, och klicka sedan på länken "Min orderstatus" på sidan "Mitt konto". I orderstatusen kan du se om din order har blivit hanterad och skickad, om den har haft release eller om den var tillfälligt slut i lager vid ordertillfället.

    Om du inte skapat konto innan du gjorde din beställning kan du skicka efter användarnamn och lösenord här: http://www.discshop.se/password_reminder.php.
    Sen kan du logga in med dessa uppgifter och följa din orderstatus.

  • Jag har inte fått någon avisering, hur hämtar jag ut min beställning?

    Tyvärr har vi ingen möjlighet att skicka ut sms-aviseringar på nytt. 

    Om du inte hämtat ut din försändelse efter två sms-aviseringar kommer istället en avisering via brev att skickas hem till dig, med vilken du kan hämta ut din försändelse.

    Om du inte mottagit någon sms-avisering för din order, kan du istället hämta ut din försändelse hos ditt postombud genom att uppge kolli-id eller brev-id, samt visa din legitimation. 

    Kolli- eller brev-id kan du hitta under "Mitt konto" - "Orderstatus" - Skickade beställningar". 

    Du ser vilket postombud din försändelse befinner sig hos genom att söka på ditt kolli- eller brev-id på Postens eller Schenker Privpaks hemsida.

Våra varor

  • Säljer ni presentkort?

    Ja, du hittar presentkort här.

  • Jag saknar en viss film med svensk text?

    Vi har som mål att ta in samtliga filmer som släpps på DVD i Sverige. Hittar du inte filmen på vår sida är risken mycket stor att den inte finns utgiven. Kontakta oss här.

  • Kan ni ta in en viss vara på DVD/Blu-Ray?

    Vi lägger i princip alltid ut all information om filmer som filmbolagen meddelar ska komma, på vår "kommande"-sida. Därför vet vi tyvärr sällan mer än det som framgår av sajten. Releasedatum är preliminära och kan tyvärr komma att flyttas fram. Du kan dock ställa frågan till oss här.

  • Kan ni ta in en film som släpps i USA snart?

    DVD-filmer som släpps i USA är i regel region 1-kodade. Vi säljer i dagsläget så gott som inga sådana filmer och kan därför inte erbjuda någon import från USA. De importfilmer vi tar in kommer i regel från andra europeiska länder (region 2).

  • Kan ni ta hem den här filmen?

    Om du vet om att en film finns utgiven i något av de länder vi handlar med, men vi inte har filmen i vårt sortiment, får du gärna tipsa oss om filmen genom att kontakta oss här. Bedömer vi att det kan finnas ett lite större intresse för filmen tar vi in den i vårt ordinarie utbud. Däremot kan vi tyvärr inte hjälpa till med generella specialbeställningar på smalare eller lite mer udda titlar.

  • Det står att filmen utgått kommer ni få in den igen?

    Det finns olika skäl till att filmer utgår. När det gäller svenska dvd-utgåvor (ej import-film) på vår sajt så slutar vi aldrig sälja en titel såvida den inte utgår hos filmbolaget och vi därför inte kan få tag på den längre. Om den blir möjlig att köpa igen tar vi givetvis hem den på nytt, och om en nyutgåva är planerad lägger vi ut information på vår kommande-lista.

  • Jag är intresserad av att köpa en titel, men det står att den är i NTSC-format. Vad betyder det?

    NTSC är det amerikanska standard-bildsystemet. I Europa har vi istället ett format som kallas PAL. Om man spelar en NTSC-skiva i en PAL-anpassad dvd-spelare blir oftast bilden svartvit, och ibland hackig på äldre DVD-spelare. Många DVD-spelare som säljs i Sverige nu för tiden är anpassade för båda formaten, du kan kontrollera om detta gäller din spelare i bruksanvisningen.

  • Kan jag se en Blu-Ray film på min DVD-spelare?

    Nej, för att se en Blu-Ray film måste du ha en Blu-Ray spelare eller Playstation 3 (som kan spela upp Blu-Ray).

  • Vad är det för skillnad mellan DVD och Blu-Ray?

    En DVD spelare använder en röd laser som läser av DVD skivorna, medans på en Blu-Ray spelare används en violett-blå laser. Det är även skillnad på dessa skivor, som ser likadana ut om man tittar på dem, men en Blu-Ray skiva kan lagra mycket mer information än en vanlig DVD skiva.  Det är mycket bättre ljud och bildkvalitet på en Blu-Ray film.

  • Jag kan inte se en Blu-Ray film på min Blu-Ray spelare, varför?

    Detta beror oftast på att din Blu-Ray spelare inte är uppdaterad med den senaste mjukvaran, Blu-ray filmerna görs med kopieringskydd och dessa uppdateras regelbundet vilket gör att du måste uppdatera din spelare för att kunna se nya filmer.  Om filmen startar och du kan se reklam och liknande i början av filmen, är det nästan alltid så att det är din spelare som måste uppdateras. Det står i manualen till din spelare hur du uppdatarar din mjukvara.

  • Måste man ha en 3D Blu-Ray spelare för 3D-filmer?

    Nej, du kan se filmen på en vanlig Blu-Ray spelare, dock utan 3D-effekterna.

  • Vad är en 3D film? Vad krävs för att se alla effekter på en 3D film?

    För att se en 3D film krävs det att du har en 3D-blu-rayspelare och en 3D-tv, samt att du har 3D-glasögon som passar med din tv.

  • Hur ser er pixelpolicy ut?

     TFT-skärmar (skärmar för stationära datorer, samt bärbara datorer med TFT-skärmar) är precisionsprodukter uppbyggda av ett stort antal pixlar. Tyvärr är även detta TFT-skärmarnas svaghet. För att kunna hålla priset på skärmarna på en rimlig nivå har tillverkarna infört en pixelpolicy, vilket innebär att man får acceptera att enstaka skärmar kan innehålla någon defekt eller trasig pixel. En skärm byts inte ut om inte antalet defekta pixlar överstiger ett av tillverkaren bestämt antal. Tekniken förbättras dock hela tiden och antalet skärmar som kan innehålla denna defekt minskar för varje månad.

     
    Pixlar består av 3 sub-pixlar i grundfärgerna röd, grön och blå, vilka i sin tur är styrda av egna transistorer som bestämmer om sub-pixeln skall vara av- eller påslagen. Den teknik som används när skärmarna tillverkas gör att skärmen ej kan repareras. Man kan ej heller förutsäga när felet kan uppkomma.
     
    Skärmen kan fungera utmärkt, men uppvisa följande problem:
    En eller flera permanent svarta (avslagen) eller permanent vita (påslagen) pixlar.
    En eller flera konstant blinkande (av/på) pixlar, vilket är något som syns och irriterar mer.
    Det finns en standard som säger hur många döda eller defekta pixlar en skärm, i bestämd storlek, får innehålla. Den standarden heter ISO 13406-2 (Klass II).
     
    Felaktiga pixlar är definierat enligt följande:
    Typ 1. Konstant ljus pixel (påslagen)
    Typ 2. Konstant mörk pixel (avslagen)
    Typ 3. Defekt sub-pixel, antingen lysande (påslagen) röd, grön eller blå, eller mörk (avslagen).
    Typ 4. Kluster-fel. Fler felaktiga pixlar i ett 5x5 pixel-område.
     
    ISO 13406-2
    Antal defekta pixlar, tillverkarna tillåter kan räknas fram på följande sätt, enligt ISO 13406-2: antal fel = antal fysiska pixlar (enligt bestämd upplösning) x antalet fel enligt bestämt typ-fel / 1.000.000. Denna formel använder tillverkarna som grund när de räknar ut hur många pixlar som får vara trasiga eller defekta på sina respektive modeller. För att få reda på vilken policy respektive tillverkare håller, kontakta eller kontrollera respektive tillverkares produktinformation. 
     
    Acer
    Beroende på placering tillåter Acer maximalt 4 defekta pixlar per miljon pixlar på skärmen.
    För mer information om Acers pixelpolicy klicka här
    För andra frågor ring Acer på telefon 020-25 25 00
     
    Asus
    Asus går efter ISO 13406-2 för bedömning av defekta pixlar.
     
    BenQ
    BenQ går efter ISO 13406-2 för bedömning av defekta pixlar.
     
    Fujitsu-Siemens
    Fujitsu-Siemens går efter ISO 13406-2 för bedömning av defekta pixlar. För frågor kontakta Fujitsu-Siemens på 
    telefon 08-588 883 00. 
     
    HP
    HP går efter ISO 13406-2 för bedömning av defekta pixlar. 
    För mer information kontakta HP på telefon 0771-30 30 00.
     
    LG Electronics
    LG tillåter mellan 0-4 defekta pixlar beroende på modell.
    LGs Servicefirma Spacetronic nås på telefon 08 - 591 13 371 
     
    NEC
    För mer information om NECs pixelpolicy kontakta NEC på telefon: 08-635 92 00
     
    Philips
    Varierar mellan 4-10 defekta pixlar beroende på storlek och modell.
    Har en så kallad "Zero bright pixel warranty" på vissa modeller, vilket
    innebär att skärmen inte får ha några döda lysande pixlar.
     
    Samsung
    Antalet defekta pixlar varierar mellan 5-10 beronde på modell och storlek.
     
    Sony
    Sony tillämpar ISO 13406-2 standard i sin bedömning av felaktiga pixlar.

Övrigt

  • Öppetider och telefonnummer

    Du kan göra beställningar när som helst på dygnet, lägger du ordern innan kl 15:00 så skickar vi varan samma vardag såvida varan finns på lager och inte skickas som paket. Vår telefontid på kundtjänst är månd-fre 08:30-12:00 samt 13:00-16:00 och vårt telefonnummer är: 08-505 655 50

  • Ångerrätt

    Du har 14 dagars ångerrätt på EJ bruten plastförpackning. Kontakt oss här om du vill göra en retur.
    Returen får inte skickas som postförskott eller efterkrav och måste levereras till vårt lager, vi har ingen möjlighet att hämta ut försändelser hos ett ombud.

  • Felleverans

    Kontakta oss om du har fått en felleverans.

  • Reklamation

    Kontakta oss om du vill göra en reklamation på en vara för att få returuppgifter från oss.

  • Garanti

     Discshop Svenska Näthandel AB lämnar 12 månaders garanti på samtliga produkter som säljs, förbrukningsvaror så som batteri och dylikt inkluderas ej. Vissa tillverkare har valt att lämna längre garanti på sina produkter, och om så är fallet är Discshop Svenska Näthandel AB behjälpliga med hantering av garantiärendet även under tillverkarens förlängda garanti. Vi hänvisar då till respektive tillverkares hemsida för mer information.


    Garanti avser avhjälpande av fel om en vara är defekt och felet kan anses ha funnits vid leverans av varan. Garanti omfattar ej de typer av skador som kan anses orsakade av konsumenten själv, dvs yttre- eller egen åverkan. Yttre- eller egen åverkan omfattas av fel som uppkommit genom oaktsamhet, exempelvis fuktskador-, tappskador- eller skador till följd av felaktig montering. I vissa fall upphör garantin att gälla vid ramminnesbyte på PC, för att kontrollera detta ber vi dig att läsa medföljande bruksansvisning.

  • Vad har jag för reklamationsrätt?

     Reklamationsrätten är 3 år enligt svensk lag. För att en reklamation skall godkännas ska felet ha funnits vid leveransen och ej uppkommit till följd av oaktsamhet eller oförsiktigt användande. Vi erbjuder oss alltid att ta in en produkt mot reklamationsrätten och låta en auktoriserad verkstad göra en oberoende bedömning, om felet anses vara ursprungligt kommer Discshop Svenska Näthandel AB att avhjälpa felet och returnera en fungerande produkt utan kostnad för dig som kund. I annat fall kommer vi att lämna ett kostnadsförslag på vad det skulle kosta att reparera alternativt returnera produkten. Vi lämnar alltid ett kostnadsförslag som du får ta ställning till innan vi reparerar produkten. 

  • När garantin slutat gälla

    Vid fel som inte omfattas av garanti lämnas alltid ett kostnadsförslag på vad det skulle kosta att få felet åtgärdat. Väljer man att avböja detta kostnadsförslag kommer en avgift debiteras som avser frakt och den tid det tagit teknikern att kontrollera och felsöka produkten. Kostnadsförslaget inkluderar alltid alla kostnader och inkluderar alltid mervärdesskatt. Kostnadsförslag är bindande då svar lämnats, uteblivet svar innebär automatiskt att produkten returneras utan åtgärd mot en kostnad för frakt och arbete.

  • Har ni någon butik eller liknande, så man kan hämta sina filmer eller lämna sina returer direkt?

    Nej, vi har ingen fysisk butik och all leverans samt returnering sker per post.

  • Discshops policy avseende inlägg från användare på Discshops webbplats

    Discshops policy avseende kommentarer, omdömen och inlägg från användare på Discshops webbplats.

    Användare som lämnar kommentar eller omdöme på Discshop garanterar att materialet som lämnas på Discshop inte på något sätt bryter mot upphovsrätt, varumärkesrätt, eller annan rättighet, eller sekretess.

    Genom att lämna en kommentar eller ett omdöme godkänner användaren att inlägget kan publiceras på Discshops webbplatser och eventuella ytterligare publiceringsplatser. Discshop garanterar dock inte att ett inlägg publiceras.

    Användaren får inte;

    • lämna kommentarer som kan anses kan vara kränkande, smädliga, rasistiska, olagliga, provocerade, vulgära eller på annat sätt skadliga, anstötliga eller olämpliga,
    • utge sig för att vara annan person, företag eller annan juridisk person eller på annat sätt vilseleda vem som lämnat till kommentaren, användaren har dock rätt att vara anonym,
    • lägga upp reklam eller annan information som på något sätt kan anses utgöra reklam för egen verksamhet,
    • hota, förtala eller trakassera tredje man. Discshop övervakar lämnade kommentarer och omdömen i rimlig omfattning i enlighet med gällande lagstiftning.

    Discshop förbehåller sig rätten att ta bort inlägg som Discshop anser är i strid med användarvillkoren, personuppgiftslagen, Discshops vid var tid gällande riktlinjer eller på annat sätt anses oetisk, olaglig, stötande eller på annat sätt olämplig att publicera. Discshop behöver inte ange skäl till varför så beslutat göras.

Kundtjänst

08-505 655 50
Mån-fre 8.30-16
Lunchstängt 12-13

Discshop Svenska Näthandel AB
Box 7739, 103 95 Stockholm

Nyhetsbrev

Facebook

Håll dig uppdaterad, följ oss på Facebook

Trygg e-handel

Discshop.se är certifierad trygg e-handlare Läs mer

Prisjakt.nu

9.01 av 10 Läs mer

Pricerunner.se

4.77 av 5 Läs mer

15.00

Snabba leveranser - Beställningar innan 15.00 skickas samma dag!

Fri frakt

Fri frakt när du handlar för över 600 kr ur fraktklass A!

Bonusprogram

Din stjärnstatus gör skillnaden! Läs mer

Öppet köp

14 dagars returrätt på alla köp Läs mer
© 1999-2014 Discshop Svenska Näthandel AB | Org.nr. 556604-9952 | Cookies
Adlibris | Bamba - Leksaker | Discshop.fi | SF Anytime