Fri frakt
Fri frakt när du handlar för över 600 kr!
16.00
Beställ innan 16.00, skickas samma dag!

Leveransvillkor

Notera att dessa köp- och leveransvillkor gäller samtliga produkter på Discshop.

  1. Beställningar
  2. Frakt
  3. Betalning
  4. Leverans
  5. Ångerrätt
  6. Reklamationer
  7. Garanti
  8. Särskilda produktvillkor
  9. Behandling av personuppgifter
  10. Övrigt

1. Beställningar

Beställningar tas endast emot via discshop.se. För att du ska känna dig trygg i ditt köp är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har frågor om din beställning.

1.1. Personer under 18 år
Endast personer över 18 år tillåts handla på Discshop.

1.2. Kreditkontroll
Om du väljer fakturabetalning får du genast besked om kredit har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. I samband med detta kan Klarna komma att ta en kreditupplysning. I det fall kreditupplysning sker skickas en omfrågandekopia ut till dig, i enlighet med nya kreditupplysningslagen (KUL) som trädde i kraft 1 januari 2011. Skulle ansökan inte bli beviljad är ni välkomna att välja ett alternativt betalningssätt eller kontakta Klarna.

1.3. Kreditgränser
Kreditlimiter etableras av Klarna AB. Alla kreditlimiter förutsätter att du inte har några oreglerade skulder eller misskött dina åtaganden gentemot Klarna.

1.4. Förhandsbokningar
Du kan beställa produkter som ej är släppta (kommande) hos oss. Vi skickar dessa beställningar direkt när vi får in produkten. Beställningar på kommande titlar behandlas som separata beställningar. Detta innebär att om du gör en beställning som innehåller produkter som är släppta och en kommande produkt kommer vi att skicka de släppta produkterna direkt och sedan skicka den kommande produkten när vi fått in den.

Vi hanterar förhandsbokningar av kommande produkter på detta sätt eftersom vi inte kan veta att en kommande produkt verkligen släpps när den skall. Det är relativt vanligt att releasedatum flyttas av bolagen. Detta gör också att vi debiterar en frakt för varje tillfälle vi skickar en förhandsbokad produkt till dig.

Om du vill att vi skall samleverera förhandsbokade produkter går det bra att välja detta alternativ i kassan. (Se 4.1 Samleverans)

1.5. Beställning av poster och prylar
Posters/affischerna rullas in i kraftpapper och levereras i ett stryktåligt papprör. Vid beställning av posters gäller ingen returrätt efter att förpackningen brutits. (Se 5.4 Ångerrätten gäller ej)

Posters och prylar skickas alltid i en separat försändelse. Gör du en beställning som består av både posters/prylar och andra produkter kommer leveransen att delas upp i två (eller fler) försändelser. Ingen extra frakt utgår på grund av detta (gäller ej frakt till utlandet).

1.6. Beställningar till utlandet
Vi vill göra dig uppmärksam på att beställningar till utlandet enbart kan betalas med kreditkort och att svensk moms debiteras på alla beställningar. Alla beställningar till utlandet samlevereras när alla beställda produkter finns i lager (konsoler, hårdvara, hemelektronik, hushålls- & fritidsprodukter exporteras ej).

2. Frakt

2.1. Fraktkostnad inom Sverige
Fraktkostnaden hos Discshop varierar beroende på vilken kundkategori du tillhör. En extra fraktavgift tillkommer på förhandsbokningar om du inte väljer "Samleverera" i kassan.

2.2. Fraktkostnad till utlandet
Frakt på beställningar till utlandet kostar 100 kr inkl. moms på upp till 4 produkter. För 5 produkter eller fler kostar frakten 500 kr inkl. moms. Innan du skickar din beställning kan du se i kassan hur produkterna kommer levereras och vilken frakt som tillkommer.

Posters och prylar skickas alltid i en separat försändelse. Vid leverans till utlandet tillkommer extra frakt för dessa leveranser.

2.3. Postförskott
Om du väljer detta alternativ skickas din beställning mot postförskott med postförskottsavgift på 50 kr (PostNords avgift) på varje leverans vi skickar till dig (även på restorder). Du kan dock inte välja postförskott när du köper hemelektronik, hushålls- eller fritidsprodukter.
För ej utlösta postförskott debiterar vi en hanteringsavgift på 200 kr.

3. Betalning

3.1. Betalningssätt

3.1.1. Faktura
Fakturabetalning erbjuds i samarbete med Klarna AB. Vår fordran överlåts därmed till vår samarbetspartner Klarna, som i sin tur överlåter fordran till Nordea Finans Sverige AB (publ). Betalning ska ske till Nordea på angivet konto.

Fakturor skickas till den mailadress du uppger vid beställningen. Pappersfaktura kan beställas mot en extra kostnad om 5 kr när beställningen genomförts.

För att beställa mot faktura måste du uppge ditt fullständiga personnummer och detta lagras därmed i vårt kundregister. Önskar du inte uppge hela ditt personnummer eller om Klarna ger avslag vid beställningstillfället så hänvisar vi till något av de andra betalningsalternativen (se 3.1.2 Kreditkort, 3.1.4 Direktbetalning eller 2.4 Postförskott). Leverans mot faktura sker enbart till folkbokförd adress. 

Klarnas fakturavillkor:
Handla nu - betala efter leverans
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstiden varierar beroende på din kundkategori:
    - Bronskunder 10 dagar (gäller även nya kunder) 
    - Silverkunder 20 dagar
    - Guldkunder 20 dagar
    - Platinakunder 30 dagar
    - Diamantkunder 30 dagar
    Läs mer om Discshops bonusprogram
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir debiteras påminnelseavgift f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

3.1.2. Kreditkort
Vi accepterar MasterCard och Visa.

När du genomfört ditt köp mot faktura kan du i steg 2 i kassan ändra betalsätt till kontokort. Skulle kortköpet inte godkännas skickas din beställning istället mot faktura.

Alternativt så kan du i kassan välja att du inte vill ange personnummer så kan du direkt välja kortbetalning med Mastercard eller Visa.

Vi vill göra dig uppmärksam på att beställningens totalbelopp kommer att dras på ditt kreditkort inom de närmaste dagarna även om din beställning inte kan levereras omgående.

Vi förbehåller oss rätten att inte hantera beställningar gjorda med kreditkort om vi anser att vi har skäl till detta. Om så är fallet kommer pengarna återbetalas och beställningen tas bort.

Kreditkortsbetalning av digitala produkter eller utlandsbeställningar hanteras av DIBS Payment Services AB (publ). Övriga kreditkortsbetalningar hanteras av Klarna AB. Ditt kreditkortsnummer sparas inte hos Discshop.

3.1.3. Delbetalning
Discshop erbjuder i samarbete med Klarna AB två olika delbetalningsalternativ.
Det ena alternativet är ett du delbetalar till en fast månadskostnad på 3, 6, 12 eller 24 månader.
Detta alternativ finns att välja när din beställning överstiger 1000 kr. Väljer du detta alternativ tas fakturan/krediten över av Klarna AB. För fullständiga kredit och kontovillkor se länk: Kontovillkor Klarna

Beloppet att betala beräknas utifrån den valda betalningstakten.
Följande alternativ finns för delbetalning:
• 3 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 95 kr)
• 6 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 195 kr)
• 12 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 295 kr)
• 24 månader med 9,95 % årsränta (uppläggningsavgift 295 kr)
En avgift om 29 kr/faktura tillkommer.
Om flera delbetalningsköp görs under en månad så samlas de på en faktura.

3.1.3.1 Klarna konto
Det andra alternativet är ett kontoalternativ, då betalar du i din egen takt. Här kan du själv välja vilket belopp du ska betala in varje månad, dock minst 1/24 eller 50 kr inklusive aviavgift. Du betalar alltid efter att du har mottagit beställningen. Om du har flera pågående delbetalningsköp så sammanställs dessa på en och samma månadsfaktura. Det betyder att du i och med din delbetalning öppnar ett konto hos vår samarbetspartner Klarna AB. Har du gjort flera delbetalningsköp så betalar du en aviavgift. Konto har 19,5% i årsränta men ingen uppläggningsavgift. Du kan när som helst avsluta din delbetalning genom att sätta in återstående belopp.

3.1.4. Direktbetalning
Vi accepterar direktbetalningar hos följande banker: Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank.

När du genomfört ditt köp mot faktura kan du i steg 2 i kassan ändra betalsätt till direktbetalning. Skulle direktbetalningen inte godkännas skickas din beställning istället mot faktura.

Alternativt så kan du i kassan välja att du inte vill ange personnummer så kan du direkt välja direktbetalning.

Vi vill göra dig uppmärksam på att beställningens totalbelopp kommer att dras på ditt konto inom de närmaste dagarna även om din beställning inte kan levereras omgående.

Vi förbehåller oss rätten att inte hantera beställningar gjorda med direktbetalning om vi anser att vi har skäl till detta. Om så är fallet kommer pengarna återbetalas och beställningen tas bort.

Våra direktbetalningar hanteras av Klarna AB.

3.2. Dröjsmålsränta och påminnelseavgifter
Om du inte betalar din faktura i tid skickar Klarna ut en påminnelse med en påminnelseavgift på f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Betalning ska ske till det konto och betalningsmottagare som anges på fakturan.

3.3. Moms
Moms ingår i alla våra priser.

4. Leverans

4.1 Beställ före 16.00 – Skickas samma dag
Detta förutsätter att beställningen är gjord innan 16:00 mån-fre och att produkterna finns på lager vid beställningstillfället. Mindre försändelser som skickas som varubrev levereras till din brevlådainom 2-3 arbetsdagar om du beställer innan kl. 16.00 och varan finns i lager. Det tar generellt 2-4 arbetsdagar för försändelser som skickas som paket.
Om du skulle beställa en produkt som är slut restnoteras den och skickas så fort den finns i lager igen. Om du beställer flera produkter och någon är slut skickas de produkter som finns i lager omgående. De produkter som är slut skickas fraktfritt så fort de finns i lager igen.

Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Kontakta då kundtjänst. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.
Observera att PostNord delar ut post på vardagar - ej på lördagar, söndagar och helgdagar.
Vid oförutsedda händelser av extraordinärt slag (s.k. force majeure), t.ex. krig, upplopp, strejk, lockout, olika slag av naturkatastrofer, extrema väderförhållanden, brand, driftstörningar hos fraktbolagen, m.m., ansvarar Discshop inte för eventuella förseningar.

4.2. Samleverans
Vill du ha dina artiklar skickade i en och samma försändelse så kan du välja samleverans. Detta väljer du i kassan.
Samleverans innebär att beställningen hanteras först då alla varor finns i lager. Vi lägger alltså inte undan de varor som finns i lager då beställningen genomförs.

4.3. Leveranssätt
Produkterna skickas till dig med PostNord. Mindre beställningar skickas med PostNord som brev och större beställningar (fler än 4 produkter eller en samlingsbox som innehåller 7 filmer eller fler) skickas som paket med PostNord.

4.4. Leveranser
Om din vara skadas eller kommer bort under transporten är Discshop betalningsansvarig. Meddela kundtjänst direkt för snabbast service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrad att påtala felet vid leverans.

Om du har en faktura som är obetald efter förfallodatumet skickas inte någon order förrän den obetalda fakturan är reglerad, ordern markeras med "Pengar".

4.5. Leveranstider till utlandet
Beställningar till utlandet skickas som Varubrev Ekonomi. Detta innebär att leveranstiden normalt är 7-20 arbetsdagar och att beställningarna hämtas på ditt lokala postkontor. Om du beställer 7 produkter eller fler skickas din beställning som postpaket. Leveranstiden är normalt 7 dagar.

4.6. Outlöst försändelse

Om en försändelse inte hämtas ut och går i retur till Discshop utgår en avgift på 149:- för att täcka Discshops kostnader för transport och administration. 

5. Ångerrätt och öppet köp

5.1. Distans- och hemförsäljningslagen
Discshop tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta gäller dock inte om förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagning eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer).

5.2. Vid eventuell försening av leverans
Du har alltid rätt att häva ett köp om du inte accepterar en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.

5.3. Återbetalning
Har du betalat i förskott och vill häva ett köp p.g.a. en försenad leverans, eller vill utnyttja din ångerrätt, betalar vi tillbaka pengarna inom 30 dagar.

5.4. Ångerrätten gäller ej digitala eller nedladdningsbara produkter samt posters
Ångerrätten gäller ej på vissa digitala eller nedladdningsbara produkter då varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. Detta framgår även på produktsidan för dessa produkter.

5.5. Ångerrätt
För att utnyttja din ångerrätt fyller du i retursedeln på baksidan av din följesedel eller kontaktar Discshop för att erhålla korrekta returuppgifter inom 14 dagar från att du mottagit din vara. Du når oss via kontaktformuläret på vår hemsida. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

- kundnummer eller personnummer
- fakturanummer
- titel på de produkter du vill returnera.

Om du utnyttjar din ångerrätt betalar du endast returfrakten till oss. Discshop återbetalar den initiala fraktavgiften till dig som kund samt eventuella pålagda avgifter.
För att vi ska godkänna returen måste varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligast i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund.
Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar vår hantering av returen.
Returporto bekostar du själv. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Discshop åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

5.6. Vid eventuell tvist
Discshop följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

6. Reklamationer

6.1. Fel vid leverans
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara rekommenderar vi dig att kontakta kundtjänst direkt för korrekta returuppgifter och snabbaste service. Dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrad att undersöka varan vid leverans. För att kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande uppgifter: 1) kundnummer eller personnummer 2) fakturanummer 3) Vilken/vilka varor du vill returnera 4) bifoga en utförlig felbeskrivning. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen, att Discshop vid köp gjort av konsument, ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för Discshop. Discshop har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

6.2. Reklamationsrätt
Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskunden som kan reklamera till Discshop, om en produkt är köpt i andrahand gäller endast garanti via tillverkaren.

7. Garanti

7.1. Garanti
Discshop lämnar 12 månaders garanti på samtliga produkter som säljs, förbrukningsvaror så som batteri och dylikt inkluderas ej. Vissa tillverkare har valt att lämna längre garanti på sina produkter, och om så är fallet är Discshop behjälpliga med hantering av garantiärendet även under tillverkarens förlängda garanti. Vi hänvisar då till respektive tillverkares hemsida för mer information.

Garanti avser avhjälpande av fel om en vara är defekt och felet kan anses ha funnits vid leverans av varan. Garanti omfattar ej de typer av skador som kan anses orsakade av konsumenten själv, dvs yttre- eller egen åverkan. Yttre- eller egen åverkan omfattas av fel som uppkommit genom oaktsamhet, exempelvis fuktskador-, tappskador- eller skador till följd av felaktig montering. 

8. Särskilda produktvillkor

8.1. Pixelpolicy

TFT-skärmar (skärmar för stationära datorer, samt bärbara datorer med TFT-skärmar) är precisionsprodukter uppbyggda av ett stort antal pixlar. Tyvärr är även detta TFT-skärmarnas svaghet. För att hålla priset på skärmarna på en rimlig nivå har tillverkarna infört en pixelpolicy, vilket innebär att man får acceptera att enstaka skärmar kan innehålla någon defekt eller trasig pixel. En skärm byts inte ut om inte antalet defekta pixlar överstiger ett av tillverkaren bestämt antal. Tekniken förbättras dock hela tiden och antalet skärmat som kan innehålla denna defekt minskar för varje månad. 

Pixlar består av tre sub-pixlar i grundfärgerna röd, grön och blå, vilka i sin tur är styrda av egna transistorer som bestämmer om sub-pixeln skall vara av- eller påslagen. Den teknik som används när skärmarna tillverkas gör att skärmen inte kan repareras. Man kan inte heller förutsäga när felet kan uppkomma.

För ytterligare info, se våra frågor och svar.

9. Hur vi hanterar och skyddar dina personuppgifter

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss och vi har därför nedan gjort en sammanfattning av hur vi i skyddar, hanterar och använder personuppgifter på Adlibris. Önskar du en mer utförlig beskrivning av vår hantering av personuppgifter kan du läsa mer i Adlibrisgruppens personuppgiftspolicy

I och med den nya dataskyddslagen, GDPR, som träder i kraft den 25 maj har vi uppdaterat vårt sätt att hantera personuppgifter samt gjort det ännu tydligare för dig i vilket syfte vi sparar och använder kunddata. GDPR står för General Data Protection Regulation och ersätter den svenska personuppgiftslagen. För dig som kund innebär det att du får mer kontroll över hur dina personuppgifter används.

Vad vi sparar och varför

De uppgifter vi har om dig är de uppgifter vi får när du besöker vår sajt och handlar hos oss. Vi sparar information om vad du klickar på, vad du lägger i kundvagnen och vad du handlar. Här kan du läsa mer om hur vi samlar in data och använder cookies.

När du lägger en order sparar vi uppgifter som namn, postadress, telefonnummer, e-postadress, adress, kundnummer, leverans- och betalningsuppgifter. Önskar du betala med faktura kräver vår betalpartner Klarna att du även uppger ditt personnummer för att kunna bedöma din kreditvärdighet. När Klarna godkänner din betalning får vi ditt personnummer av dem för att hålla reda på att du är du. Du kan givetvis också handla hos oss utan att uppge ditt personnummer. 

För att kunna skicka information till dig om din order samt om du godkänt det, digital kommunikation i form av nyhetsbrev och sms, sparar vi din e-postadress och ditt telefonnummer. Din adress behöver vi för att kunna leverera ditt paket på bästa sätt. De personuppgifter vi får i samband med köp sparas också för eventuell framtida support, reklamationer och garantier.

Vi strävar hela tiden efter att vara relevanta för dig som kund och för att kunna vara det gör vi en analys på segments- och individnivå baserad på ålder och demografi samt köp- och klickhistorik. Analysen ligger sedan till grund för vilka produkter vi köper in, vilka kampanjer och erbjudanden vi tar fram, vilken digital kommunikation du nås av och hur vi riktar vår externa annonsering. Insikterna används även i arbetet med vårt leveranserbjudande, produktutveckling av appar samt hur vi utvecklar adlibris.com och vår affär i stort. Här nedan kan du läsa mer om hur vi samlar in data och använder cookies.

Så länge sparar vi personuppgifter

Personuppgifter sparas under den tid det finns en pågående användarrelation samt i enlighet med lämnat samtycke. Vi behandlar inte kunddata som är äldre än två år men för vår bokförings skull behöver vi spara köphistorik i sju år. Vill du att vi ska ta bort dina personuppgifter tidigare än så eller vill säga upp ditt samtycke angående exempelvis digital kommunikation i form av nyhetsbrev och sms är du alltid varmt välkommen att höra av dig till oss så ordnar vi det direkt. Vill du inte längre ta emot nyhetsbrev från oss kan du även avregistrera dig via länk direkt i nyhetsbrevet. 

Information om hur du och andra besökare navigerar på vår sajt och i våra appar samt hittar till oss samlar vi in via Google Analytics och Google Search Console, den datan sparas sedan i 26 månader. Här kan du läsa mer om hur vi samlar in data och använder cookies.

Så skyddar vi dina personuppgifter

När du ger ifrån dig uppgifter om dig själv i samband med köp ska du alltid kunna vara trygg med att vi hanterar dina personuppgifter på ett säkert sätt. Känslig information såsom kontokortsnummer skickas alltid krypterad (SSL) för att utomstående inte ska kunna komma åt informationen. Informationen lagras inte av oss på Discshop utan skickas endast vidare till kreditkortsföretaget. Överallt där känslig data skickas är överföringen krypterad, t ex i ditt konto och i kassan. Vi arbetar även på daglig basis med att se till att både vi och våra system är i fas med aktuell säkerhetsstandard.

Det är ytterst sällsynt men om ett dataintrång skulle inträffa har vi tydliga och konkret utarbetade rutiner för hur vi hanterar dessa för att minimal skada ska ske. Du som kund kan också vara lugn med att om något skulle inträffa kommer du självklart att bli informerad. 

Dina rättigheter

Du har alltid rätt till att när som helst få ett utdrag på vilken information vi har om dig och få veta hur samt i vilket syfte personuppgifterna används. Skulle du inte vara enig med hur vi använder dina personuppgifter har du rätt till att göra invändningar samt ta tillbaka ditt samtycke. Du har också rätt att begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundservice för att få svar på frågor och funderingar kring dina personuppgifter. Vår kundservice når du på info@discshop.se och 08 – 505 655 50

Discshop är en del av Bonnierkoncernen

Discshop är en del av Bonnierkoncernen och när du handlar hos Discshop är du samtidigt kund hos Bonnier, vilket betyder att övriga företag inom Bonnierkoncernen om de så önskar, kan få tillgång till vårt kunddataregister. Här kan du läsa mer om Bonnierkoncernens behandling av personuppgifter www.kunddata.bonnier.se 

Cookies

Vad är en cookie?

För att ständigt förbättra användarupplevelsen och funktionerna på vår sajt samt hos våra appar samlar vi med hjälp av cookies in viss information när du och andra besöker vår sajt eller använder våra appar. Cookies är en liten mängd data som skickas till din webbläsare och sen exempelvis kommer ihåg om du är inloggad eller har lagt något i din kundvagn, vissa cookies behövs också för att sajten ska fungera ordentligt. Här nedan kan du läsa mer om vilka cookies vi använder, vilken information de samlar in och hur du går tillväga för att ändra inställningar för cookies i din webbläsare.

Cookies på vår sajt

När du besöker vår sajt samlar cookies in information om IP-adress, enhetens geografiska plats, webbläsartyp, webbläsarspråk, datum och tid för begäran, tidpunkt(er) för ditt/dina besök, sidvisningar och sidelement (t.ex. länkar) som du klickar på. Informationen används för att hålla reda på om du är privat- eller företagskund, om du är inloggad eller inte och för att spara varorna i din kundvagn mellan dina besök. Informationen används också för att analysera hur du och andra besökare navigerar på vår sajt samt sammanställa insamlad statistik om webbplatsanvändning och svarshastigheter. Analysen ligger sedan till grund för arbetet med att ta fram så bra och relevant innehåll som möjligt, identifiera och åtgärda problem samt förbättra helhetsupplevelsen av vår sajt.

Vi använder oss också av en eller flera tredjepartsleverantörer av tjänster för att skapa automatiska onlineannonser. De samlar in information om vilka produkter du har klickat på och använder sedan den informationen för att skicka riktade annonser till dig. Vill du veta mer om tredjepartsleverantörer kan vi tipsa om sidan networkadvertisting.org 

Du behöver tillåta cookies på vår webbplats för att kunna handla, däremot kan du alltid välja att blockera de cookies som används till marknadsföring utan att det påverkar funktionerna på webbsidan. Läs mer om hur du gör detta här nedan.

Vilka cookies finns på Discshop

Här kan du se en lista på de cookies som finns på Discshop.

Kontrollera och blockera cookies

I din webbläsare kan du se vilka cookies som finns sparade, radera sparade cookies, blockera framtida cookies och ställa in att du får en fråga varje gång en specifik webbplats vill använda cookies.

Om du väljer att ta bort eller blockera cookies kommer vissa funktioner på webbplatsen att sluta fungera, första parts cookies behövs exempelvis för att kassan ska fungerar och du ska kunna handla. Du kan dock alltid ta bort de cookies som används för marknadsföring utan att det påverkar webbplatsens funktioner. Du kan kontrollera och hantera dina inställningar för intressebaserad annonsering på www.youronlinechoices.com

Du kan även själv radera alla cookies från din hårddisk. Det gör du genom att klicka på Verktyg i menyn, välj Säkerhet och sen Ta bort webbhistorik. 

Säkerhet på Discshop

Känslig information såsom kontokortsnummer skickas alltid krypterad (SSL) till Discshop för att utomstående inte skall kunna komma åt informationen. Informationen lagras inte av Discshop utan skickas endast vidare till kreditkortsföretaget. Överallt där känslig data skickas är överföringen krypterad, t ex i ditt konto och i kassan.

10. Övrigt

10.1. Reservationer
Discshop reserverar sig för framflyttning av releasedatum, prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder och produktinformation inte är slutgiltig. Discshop förbehåller sig rätten att stryka en beställning utan att hänvisa till en speciell anledning.

Ju mer du handlar desto mer rabatt får du!
100 kr
200 kr
300 kr
400 kr
600 kr
Fri frakt

Kundtjänst

08-505 655 50
Mån-fre 9-16
Lunchstängt 12-13

Discshop Svenska Näthandel AB
Box 131 74421 HEBY

Nyhetsbrev

Facebook

Håll dig uppdaterad, följ oss på Facebook

Instagram

Följ oss på Instagram! Discshop Instagram

Trygg e-handel

Discshop.se är certifierad trygg e-handlare Läs mer

Prisjakt.nu

9.12 av 10 Läs mer

Pricerunner.se

4.7 av 5 Läs mer

16.00

Beställningar innan 16.00, skickas nästa dag!

Fri frakt

Fri frakt när du handlar för över 600 kr!

Bonusprogram

Din stjärnstatus gör skillnaden! Läs mer

Öppet köp

14 dagars returrätt på alla köp Läs mer
© 1999-2018 Discshop Svenska Näthandel AB | Org.nr. 556604-9952 | Cookies
Adlibris | Bamba - Leksaker | Discshop.fi | SF Anytime